Veelgestelde vragen PDF Afdrukken E-mailadres


Hoe werkt het bestelproces?

Bij SpecialeBoeken.nl kun je online 24 uur per dag, 7 dagen per week bestellen. Plaats het betreffende artikel of de artikelen in de winkelmand. Vervolgens kun je verder gaan in het bestelproces of verder winkelen. In de winkelmand worden alle artikelen getoond die je geselecteerd hebt.

Daarna doorloop je de stappen uit het bestelproces, het invullen van je persoonlijke gegevens en het bezorgadres en je bent klaar! Teruggaan naar de winkelmand is altijd mogelijk door op de link teruggaan naar winkelmand rechts in het scherm te klikken. 


Hoe kan ik betalen bij SpecialeBoeken.nl?

SpecialeBoeken.nl biedt de volgende betaalmogelijkheden:

  • ONDER REMBOURS: Dit is alleen mogelijk in Nederland en België. De toeslag bedraagt standaard 10 euro, ongeacht prijs of gewicht van het pakket. Je betaalt dan contant wanneer het pakket wordt afgeleverd. De levertijd bedraagt 2 tot 3 dagen.
  • BANKOVERSCHRIJVING: Nadat het geld op onze rekening (IBAN: NL15ABNA 0573 7392 85) is gestort, wordt het boek naar je verzonden. Voor betalingen vanuit het buitenland zijn de volgende codes benodigd: IBAN: NL15ABNA 0573 7392 85 en BIC: ABNANL2A.


Hoe vindt de bezorging plaats en wat is de levertijd?

  • Na het plaatsen van de bestelling wordt de order doorgestuurd naar ons magazijn. De bezorging is in handen van TNT, DPD of een koeriersbedrijf (als er sprake is van zeer kostbare boeken). Als bezorgadres geldt het adres dat bij de persoonlijke gegevens is ingevuld.
  • Het volgen van de order is mogelijk na inloggen op de pagina Mijn account.
  • Normaliter worden bestellingen binnnen 24 uur na betaling geleverd. Leveringen onder rembours of naar het buitenland kunnen 1 á 2 dagen langer duren. Alle vermelde boeken op de website zijn op voorraad. In het scherm met de boekbeschrijvijng kun je onderin zien hoeveel boeken er op voorraad zijn. Dit aantal is altijd actueel.
  • De levering van de bestelling zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 dagen plaatsvinden, tenzij het een resevering betreft van een nog niet beschikbaar artikel. Indien de levering vertraging ondervindt, of niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, krijg je daarvan uiterlijk één week na bestellen bericht. In dat geval heb je het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. En vindt uiteraard terugbetaling plaats.
  • In geval van ontbinding zoals vermeld in punt 3, zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 dagen na ontbinding, terug worden betaald.
  • Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van levering op het bezorgadres bij SpecialeBoeken.nl, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. (zie ook: Algemene Voorwaarden)


Hoeveel verzendkosten worden er in rekening gebracht?

SpecialeBoeken.nl berekent geen verzendkosten bij levering in Nederland en België, ongeacht het aantal producten en ongeacht het gewicht van het pakket. Levering onder rembours is alleen mogelijk in Nederland en België en kost 10 euro extra.
Bij levering binnen Europa (EU1 landen) wordt er een toeslag gerekend die afhankelijk is van het gewicht van het pakket:

  • pakketten tot 2 kg, toeslag 5 euro;
  • pakketten tot 5 kg, toeslag 10 euro;
  • pakketten tot 10 kg, toeslag 15 euro.

Dit zijn de betreffende EU1 landen: Luxemburg, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland,  Frankrijk (incl. Corsica en Monaco, excl. Andorra), Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden, Melilla en Ceuta), Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en Kanaaleilanden), Zweden.
Voor pakketten zwaarder dan 10 kg gelden andere tarieven. Dit geldt ook voor levering in Europese landen anders dan de bovenvermelde EU1 landen en landen buiten Europa. Voor deze tarieven kun je het beste contact opnemen met Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. . 


Hoe kan ik mijn adres- en factuurgegevens wijzigen?
 

Je logt in op SpecialeBoeken.nl met je gebruikersnaam en wachtwoord. Op de pagina persoonlijke gegevens heb je de mogelijkheid je gegevens aan te passen.


Kan ik de status van mijn bestelling zelf zien?
 

Ja, als je op SpecialeBoeken.nl inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord, krijg je een overzicht van de bestellingen en de status. Als je bestelling niet door de brievenbus past, wordt deze met pakketpost van TNT of DPD verzonden. Als dat het geval is, kun je met een speciaal nummer je pakketje traceren. Je krijgt altijd een bevestigingsmailtje met dit speciale nummer wanneer de bestelling is verzonden.


Mag ik een artikel terugsturen en zo ja, hoe werkt dat?
  

Je mag binnen 14 dagen na levering de geleverde boeken zonder opgaaf van reden retour sturen en de overeenkomst ontbinden. De aankoopprijs wordt dan binnen een termijn van 10 dagen na ontbinding vergoed, mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:


Wat moet ik doen als ik een klacht of vraag heb? 

Je kunt een e-mail sturen naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. , waarin je de klacht of vraag vermeldt. Na binnenkomst van je bericht ontvang je binnen twee werkdagen een reactie. Als je dan nog vragen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.